Социалната изолация е една от основните причини за тъгата в първите месеци след раждането. Група майки обаче правят спасителен списък с десетте принципа на щастието

Майчинството може да бъде много стресиращо преживяване дори и за най-търпеливата жена - малкото сън и силно ограниченото време за себе си карат много от младите майки да се чувстват нещастни.

Изследване на английска онлайн група за взаимопомощ NetMums, направено сред 1 000 млади майки, разкрива десет хитрости, с помощта на които жените могат да излязат от унинието, информира "Скай нюз".

През 28-дневния период на изследването майките са започнали да се чувстват значително по-добре.

Резултатите показаха, че жените са най-стресирани в първите месеци и години на майчинството, тъй като тогава нивото на стрес и преумора е най-високо, казва Сали Ръсел, основателка на NetMums.

Социалната изолация е една от основните причини младите жени да се чувстват нещастни, особено ако живеят далеч от своите близки и приятели, които биха ги подкрепяли емоционално, казва още Ръсел.

Кое ще ви накара да се усмихвате по-често:

1. Записвайте нещата, които са ви направили щастливи. Направете списък с поне десет свои черти или качества, които харесвате - нека това бъде вашият "дневник на щастието".

2. Смейте се всеки ден. За децата е много по-лесно да се разсмеят, така че в тази задача ще имате естествен помощник.

3. Правете добрини. Позволете на някого да паркира на вашето място или предложете масаж на партньора си.

4. Грижете се за себе си всеки ден. Домашен педикюр, чаша вино или малко шоколад са най-дребните удоволствия, които можете да си позволите.

5. Намалете на половина гледането на телевизия като вместо това свършете нещо отдавна отлагано.

6. Поздравете някой непознат и се усмихвайте, докато го правите.

7. Грижете се за растения - засадете саксии с цветя или дори подправки.

8. Спортувайте - правете по 100 подскачания на въже. Поддържайте мисълта си във форма като учите заедно с децата си песнички и детски стихчета.

9. Разговаряйте с приятелите си. Преди да им се обадите, помислете за поне четири неща, които наистина бихте искали да обсъдите.

10. Отделете си време за разговори с най-близкия човек - нека това да бъде поне един час веднъж седмично, в който двамата ще можете да се видите на спокойствие.