За да бъде здрава косата важни са не само козметичните продукти, които използвате, но и храните, включени в менюто ви. За това колко бързо расте косата има значение и това, което най-често ядете. Ако сте родени с тънка коса, каквото и да включите в диетата си тя няма да стане плътна и гъста, но можете да я накарате да заблести. Особено важни са протеините и желязото.

Вижте топ 10 на храните, които са най-полезни за косата:

1. Сьомга

Сьомгата е източник на висококачествения протеин омега-3, както и на витамин В-12 и желязо. Омега-3 отговаря за здравето на скалпа. Когато кожата на скалпа е суха, то косата губи блясъка си. Затова ако сте вегетариaнец, набавяйте си този протеин от други хранителни добавки като лененото семе.
2. Тъмнозелените зеленчуци

Спанакът и броколито са изключително добър източник на витамини А и С, от чиято помощ тялото се нуждае, за да произвежда себум. Мазнината, която се отделя от фоликулите е естествения балсам за косата. Освен това тъмнозелените зеленчуци са богати на желязо и калций.

3. Бобови растения

Бобът и лещата наистина са полезни за косата. Богати са не само на протеини, но и на желязо, цинк и биотин.

4. Ядки

Бразилските орехи са един от най-добрите източници на селений – минерал, важен за здравия скалп. Орехите съдържат алфа-линоленова киселина, която подхранва косата. Кашуто и бадемите са много богати на цинк.

5. Птиче месо

Пилешкото и пуешкото месо са добри източници на протеини. Когато не набавяте на тялото си необходимото му количество протеини, това води до сухи и чупещи се краища на косата. Друго предимство на птичето месо е съдържанието на желязо.

6. Яйца

Яйцата безспорно са един от най-добрите източници на протеини. Освен това съдържат и биотин и витамин В-12.

7. Зърнени храни

Зърнената закуска ви набавя необходимото количество цинк, желязо и витамин В.

8. Стриди

Освен, че са известен афродизиак, стридите са и много полезни за здравия вид на косата. Тяхната тайна е съдържанието на цинк.

9. Нискомаслените млечни продукти

Прясното и киселото мляко са богати на калций, който е много важен за растежа на косата. В състава им присъства и казеин, който висококачествен протеин.

10. Моркови

Морковите са най-добрият източник на витамин А. Ако искате косата ви да бъде гладка и блестяща – вие се нуждаете от него.



Козметиката.com